RSS

Mee Kuah lagi

Asalamualaikum..
kalau sudah cuti-cuti begini, apatah lagi di bulan Ramadhan bingung kita mo fikir apa juadah mo dibuat untuk berbuka. Kalau time sekolah adalah asalan ndak sempat mo masak yang spesel...bila tiba weekend nah.. macam2 demand. Bah..jadi mulalah membuka internet mencari2 idea untuk breakfast petang ni...last-last ambik keputusan buatlah mee kuah.

Banyak versi dalam resepi di internet ni, jadi aku cuba ambik 2-3 resepi, gabungkan mana patut. Tengok2 dapur apa yang ada dan kurang pastu ajaklah Si Abang ke pasar...makan punya pasal SANGGUP.

Sampai jak di bandar..mak oiii jam...Biasalah bulan puasa time hujung minggu orang ambek kesempatan mo shopping. Tapi alhamdulillah ndak jugak lama di pasar. Pas beli barang yang ndak da...teruslah pulang.

Mee Kuah ala Madam Rafeah eheheh..

Ini jak gambar yang sempat di ambil...mo ambil lagi ndak sempat...sebab sudah azan...perut mo diisi...sibuk semua..ini bahagian ku yang sebelum di ngap hehehe..yg lain sudah hampir separuh habis..hahaha..Seronok berbuka bersama family. Walaupun arwah bapa sudah tiada...kemeriahan tetap ada...dia paling suka makan ni mee rebus...hmmm...until the next enrty.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

carolchs said...

teringat zaman kita di kuching dulu feah...ada tu kita pi mencari wantan ho...sekali tu org sana panggil cantonese mee pula hahaha

Rafeah said...

heheh..stil is my fav food tu kay..jauh kita cari kan..hehehe

Post a Comment